موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش

ساخت وبلاگ

ورود به دوره Kandidat Nauk در روسیه نیز رقابتی است. دانشجویان باید دارای مدرک تخصصی دیپلم یا کارشناسی ارشد باشند. این دوره به مدت 3 سال است و دانشجویان را برای فعالیت‌های پژوهشی و حرفه‌ای آماده می‌کند. دانشجویان باید روش‌های تدریس و فناوری اطلاعات و ارتباطات را یاد بگیرند و در امتحانات شرکت کنند. آنها باید پژوهشی مستقل انجام دهند و رساله خود را آماده و از آن دفاع کنند. سپس به آنها مدرک Kandidat Nauk اهداء می‌شود. دوره Doktor Nauk به صورت ویژه است و مدت زمان آن ثابت نیست. این دوره بعد از Kandidat Nauk بوده و مدرک آن بعد از آماده سازی و دفاع از رساله به دانشجویان اعطا می‌شود.

Education system in Russia

تاریخچه آموزش در روسیه

سیستم آموزش عالی روسیه با تاسیس دانشگاه در مسکو و سنت پترزبورگ در اواسط قرن 18 شروع شد. این سیستم به شیوه‌ای مشابه با سیستم آموزشی آلمان ساخته شد. در زمان شوروی سابق، تقریبا تمامی مردم این کشور دارای مدرک متوسطه بودند. وارد شدن به سطح آموزش عالی چه در گذشته و چه در زمان حال به عنوان کاری آبرومند به حساب می‌آید. بیش از 50% جمعیت تحصیلات عالیه دارند. با گرفتن مشاوره تحصیل در خارج از کشور از موسسه تکیه گاه دانش می‌توانید به راحتی در رشته مورد نظر خود تحصیل نمایید.

به دلیل تقاضای زیاد موسسه‌های آموزشی بین المللی، سیستم آموزشی روسیه در طول 4 تا 5 سال گذشته تغییرات زیادی را به خود دیده است. دانشگاه‌ها از آن زمان سیستمی مشابه بریتانیا و ایالات متحده را در پیش گرفته اند: 4 سال برای مدرک کارشناسی و 2 سال برای مدرک کارشناسی ارشد. دانشگاه‌ها هنوز هم در حال انجام این تغییرات هستند؛ بعضی از آنها این سیستم جدید را ارئه می‌دهند و بعضی دیگر هنوز هم از دوره‌های 5 ساله گذشته مخصوصا در دروسی مانند حقوق استفاده می‌کنند.

 

شرایط ورود به دانشگاه‌های روسیه

دانشگاه‌های برتر روسیه دارای شرایط ورود بسیار رقابتی هستند و امتحانات ورودی هر ساله برگزار می‌شوند. دانشجویانی که تابعیت روسی دارند، علی رغم اقامت در خارج از روسیه، باید مطابق با سیستم رقابتی استاندارد اقدام کنند و به صورت مستقیم با اداره پذیرفتن دانشگاه‌ها در ارتباط باشند. اگر دارای تابعیت دوگانه هستید، این امکان را در اختیار دارید که به عنوان یک دانشجوی خارجی و با استفاده از پاسپورت برای ورود به دانشگاه اقدام کنید. متقاضیان مدارک بالاتر (کارشناسی ارشد، دکتری و استاد تمام) باید دارای مدرک پیش نیاز در همان حوزه مطالعاتی یا حوزه‌ای بسیار مشابه باشند. این شرط نسبت به بعضی دیگر از کشورها و مخصوصا ایالات متحده بسیار سختگیرانه‌تر است.

یکی از بزرگترین جاذبه‌های تحصیلی در روسیه مربوط به هزینه‌ها است، مخصوصا زمانی که آن را با کیفیت موجود مقایسه می‌کنیم. هزینه‌های تحصیلی می‌توانند از 2000 تا 8000 دلار در سال متفاوت باشند، و هزینه‌های دیگر (اتاق، کتاب و غیره) ممکن است بسته به مکان و عادات شخص از 1500 تا 5000 دلار در سال متغیر باشند.

همچنین بسیاری از دانشگاه‌های روسیه تحصیل در روسیه را از راه دور برای عموم و نیازهای حرفه‌ای خاص ارائه می‌دهند. با این وجود، این سیستم‌ها معمولا نسبت به کشورهایی مانند ایالات متحده و کشورهای دیگر اروپای غربی عقب مانده‌تر هستند. سال تحصیلی از اول سپتامبر تا نیمه‌های ماه ژوئن ادامه می‌یابد، و تعطیلات تابستانی آنها از اول ژوئیه تا 31 آگوست است.

 

آموزش معلمین در روسیه

یک بخش بسیار ویژه، سیستم آموزش در روسیه مربوط به آموزش معلمین است. سه سطح کلی در این آموزش وجود دارد: مقدماتی/پایه، متوسطه و آموزش عالی.

آموزش معلمین در مرحله پیش مقدماتی و مقدماتی/پایه

موسسه‌های غیردانشگاهی معلمین را برای مدارس پیش دبستانی و پایه آماده می‌کنند. طول این دوره بین دو تا چهار سال است. بعضی از موسسات آموزش معلمین در سطح دانشگاهی افراد را برای سطح مقدماتی آماده می‌کنند. این دوره به مدت پنج سال است. فارغ التحصیلان این دو نوع دوره می‌توانند وارد حرفه معلمی شوند.

آموزش معلمین دوره متوسطه

آموزش معلمین در موسسات آموزشی دانشگاهی صورت می‌گیرد. حداقل طول این دوره 5 سال است. فارغ التحصیلان بعد از آن می‌توانند وارد حرفه معلمی شوند.

آموزش معلمین تحصیلات عالیه

اساتید دانشگاهی باید آموزش کارشناسی ارشد و بالاتر داشته باشند. مدارک علمی حداقل Kandidat Nauk ضروری است. مدرسان بر اساس قراردادهای رسمی و پروفسورهای تمام وقت از جانب دانشگاه استخدام می‌شوند.

موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش...
ما را در سایت موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش دنبال می کنید

برچسب : سیستم آموزشی روسیه, نویسنده : محیا یوسفی pgdanesh بازدید : 321 تاريخ : سه شنبه 22 آبان 1397 ساعت: 19:14

روسیه دارای سابقه‌ای بسیار طولانی در امر آموزش با کیفیت برای تمامی شهروندان است. سیستم آموزشی روسیه یکی از بهترین ها در دنیا بوده، که نرخ سواد را در این کشور به 98 درصد رسانده است و از بیشتر کشورهای اروپای غربی بالاتر است. آموزش در این کشور به دو بخش آموزش مقدماتی اجباری و آموزش عالی تقسیم می‌شود. با کمک گرفتن از یک موسسه می‌توانید اطلاعات زیادی درباره تحصیل در روسیه به دست آورید.

Russian educational system

تحصیلات مقدماتی اجباری در روسیه

این نوع از آموزش در روسیه به مدت نه سال است. فارغ التحصیلان این سطح می‌توانند آموزش خود را در دبیرستان‌های روسیه ادامه دهند تا از تحصیلات ثانویه بهره‌مند شوند. آنها همچنین می‌توانند در دوره‌های مقدماتی هنرستان یا تحصیلات بالاتر غیر دانشگاهی شرکت کنند. PTU، که آموزش‌های حرفه‌ای یک و نیم تا دو ساله را به دانشجویان ارائه می‌دهد، و Professional’ny Litsei در بین هنرستان‌های مقدماتی روسیه است که تحصیلات حرفه‌ای و متوسطه را به صورت مشترک و در دوره‌های سه تا چهار ساله به دانشجویان ارائه می‌دهد.

همچنین مراکز تحصیلات عالی غیر دانشگاهی دوره‌هایی سه تا چهار ساله، تحصیلات متوسطه و آموزش حرفه‌ای دو ساله را برای دارندگان گواهی تحصیلی فرآهم می‌آورند. تحصیلات عمومی متوسطه بر اساس تحصیلات مقدماتی برای دو سال ادامه می‌یابد و در زمان رسیدن دانش آموزان به سن 16-17 سالگی به اتمام می‌رسد. فارغ التحصیلان مدارس عمومی متوسطه می‌توانند برای ورود به سطوح بالاتر آموزش عالی اقدام کنند. در پایان آموزش متوسطه جایزه‌ای تحت عنوان گواهی تکمیل تحصیلات متوسطه به دانش آموزان اهدا می‌شود.

 

آموزش عالی در روسیه

آموزش عالی توسط نهادهای دولتی و غیردولتی فراهم می‌شود. این نوع از تحصیلات دارای دو سطح هستند:

  • آموزش عالی پایه (4 سال) که به مدرک Bakalavr، یعنی نخستین مدرک دانشگاهی، ختم می‌شود. این مدرک معادل مدرک کارشناسی در ایالات متحده یا اروپای غربی است.
  • آموزش عالی ارشد یا دکتری (5-6 سال یا بیشتر). بعد از دو سال، دانشجویان مدرک Magistr را دریافت خواهند کرد که معادل مدرک کارشناسی ارشد در ایالات متحده یا اروپای غربی است. بعد از مدرک ارشد، دانشجویان می‌توانند در دوره‌های دکتری شرکت کنند: مدرک Kandidat Nauk (معادل دکتری) و مدرک Doktor Nauk بالاترین سطح و معادل استاد تمام یا پروفسور.

دوره کارشناسی حداقل برای 4 سال ادامه خواهد داشت. برنامه‌های تحصیلی مطابق با استانداردهای آموزشی دولتی خواهند بود که تقریبا 80% از مطالب تحصیلی را تنظیم خواهند کرد. 20% باقیمانده توسط خود دانشگاه تعیین خواهد شد. این برنامه‌ها شامل دوره‌های حرفه‌ای و مخصوص در علوم طبیعی، علوم انسانی، دوره‌های اجتماعی-اقتصادی، آموزش حرفه‌ای، تکمیل مقاله و گذراندن امتحانات نهایی دولتی است.

با تمام کردن دوره کارشناسی، دانشجویان می‌توانند برای ورود به دوره ارشد اقدام کنند یا اینکه تحصیلات خود را در برنامه‌های تحصیلی تخصصی ادامه دهند. مدرک کارشناسی در همه حوزه‌ها به غیر از پزشکی بعد از دفاع کردن از یک پروژه تحصیلی اعطاء می‌شود که باید تحت راهنمایی‌های یک استاد مشاور و با گذراندن امتحانات نهایی انجام شود. در رشته‌های پزشکی، اولین مرحله به مدت شش سال است.

دارندگان مدرک کارشناسی قادرند وارد دوره‌های تخصصی یا کارشناسی ارشد شوند. دسترسی به این برنامه‌ها به صورت رقابتی است. درجه کارشناسی ارشد بعد از گذراندن دو سال تحصیلی به صورت موفقیت آمیز به دست می‌آید. دانشجویان باید یک سال را صرف تحقیق کرده و با موفقیت از پایان نامه خود دفاع کنند، که باید دارای ارزش علمی باشد و در نهایت امتحانات را بگذرانند. در صورت داشتن هرگونه سوالی همواره می توانید با موسسات مشاوره تحصیل در خارج از کشور تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان بگذارند.

موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش...
ما را در سایت موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش دنبال می کنید

برچسب : سیستم آموزشی روسیه, نویسنده : محیا یوسفی pgdanesh بازدید : 313 تاريخ : سه شنبه 15 آبان 1397 ساعت: 15:48

در روسیه دانشجویان انتخاب ها و گزینه های بسیار زیادی برای دانشگاه‌های روسیه و همچنین انتخاب برنامه مورد نظرشان دارند که با مشاوره تحصیل در روسیه تکیه گاه دانش می توانند از این برنامه ها و همچنین دانشگاه های ارائه دهنده رشته مورد نظرشان آگاهی پیدا کنند، همچنین در این مقاله نیز راهنمایی لازم برای تصمصمات اولیه شما آورده ایم:

  • شما می‌توانید موضوعات بسیار زیادی را انتخاب کنید، از ریاضیات و علوم طبیعی گرفته تا نمایشنامه
  • 766 دانشگاه در 82 منطقه کشور آماده خوش آمدگویی به دانشجویان هستند
  • این امکان را در اختیار دارید که در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، آموزش‌های حرفه‌ای یا پیشرفت شغلی تحصیل کنید و در عین حال زبان روسی یاد بگیرید

در دانشگاه‌های روسی، شما می‌توانید تحصیلات خود را کامل کرده و به هر حرفه‌ای بپیوندید که هم اکنون در بازار جهانی تقاضای زیادی در مورد آن وجود دارد. افراد متقاضی تنها لازم است که برنامه تحصیلی متناسب با خودشان را انتخاب کنند. در مورد معیارهای خود تصمیم گیری کرده (موضوع، شهر، شیوه تحصیلی و زبان تدریس) و تحصیلات خود را شروع کنید. 

 

Application steps for Russian universities

در مورد مسائل حسابداری و بورسیه اطلاعات بیشتری کسب کنید

هردوی دانشجویان خارجی و شهروندان روسی می‌توانند با توجه به نرخ‌های دولت روسیه یا نرخ‌های خصوصی در این کشور تحصیل کنند.

بورسیه تحصیلی توسط دولت فدرال روسیه

سه گزینه برای بورسیه تحصیلی روسیه در دانشگاه‌های این کشور وجود دارند که توسط دولت تامین بودجه می‌شوند. دانشجویان می‌توانند:

  • برنده یکی از مسابقات آکادمیک شوند که در روسیه یا کشورهای دیگر برگزار می‌شوند
  • امتحانات دولتی یا ورودی را بگذرانند
  • برای به دست آوردن بورسیه دولتی در امتحانات دانشگاهی قبول شوند

دانشجوهای مستقل

در صورت تامین هزینه‌ها به صورت شخصی، افراد متقاضی می‌توانند با نمایندگان یک موسسه دانشگاهی تماس بگیرند. دانشگاه‌ها اغلب از افراد می‌خواهند درخواست خود را از طریق ایمیل ارسال کنند و مدارک مورد نیاز را هم به همراه آن داشته باشند.

 

مدارک خود را برای ورود به دانشگاه آماده کنید

چگونگی ارائه مدارک:

  • درخواست اولیه مبنی بر تعیین رشته مورد مطالعه و مقطع تحصیلی
  • ارائه رسمی مدارک به دانشگاه مورد نظر بعد از رسیدن به روسیه

ارائه رسمی مدارک به دانشگاه

در مرحله اول، تنها ارائه کپی مدارک شناسایی تایید و ترجمه شده و همچنین مدارک تحصیلی کافی می‌باشد. در مرحله دوم، (بعد از رسیدن به روسیه)، باید مدارک اصلی را با خود به همراه داشته باشید تا تحویل دانشگاه دهید. در هر مرحله برای یادگیری نکات بیشتر با این بخش‌ها تماس بگیرید:

  • اداره مسائل بین الملل دانشگاه‌ها (اگر به صورت شخصی می‌خواهید ثبت نام کنید)
  • سازمان فدرال روسیه یا سفارت روسیه در کشور خودتان (اگر به دنبال دوره‌های رقابتی برای به دست آوردن بورسیه تحصیلی هستید)

در بیشتر موارد، مدارک در کشور متقاضی نیاز به تاییدیه دارند. متقاضیان از چند کشور باید روند شناسایی مدارک دیپلم یا دانشگاهی خود را نیز بگذرانند.

 

شرکت در دوره‌های رقابتی

 

امتحانات ورودی و امتحانات یکپارچه دولتی (EGE)

زمان ثبت نام در دانشگاه‌های روسی به صورت عادی، متقاضیان باید نتایج امتحانات یکپارچه دولتی یا امتحانات ورودی را نیز تحویل دهند. EGE امتحانی است که از همه فارغ التحصیلان دبیرستانی روسیه گرفته می‌شود. نتایج آن برای ثبت نام دردانشگاه‌های روسیه پذیرفته می‌شوند. متقاضیان خارجی نیز می‌توانند برای ورود به دانشگاه در این امتحان شرکت کنند. همه اطلاعات مورد نیاز را می‌توان در وب سایت رسمی مربوط به این امتحان پیدا کرد.

به علاوه، دانشگاه‌ها امتحان‌های ورودی خود را به صورت کتبی یا شفاهی و مرتبط با رشته مورد نظر برگزار می‌کنند. تصمیم در مورد ثبت نام بر اساس نتایج آنها صورت می‌گیرد. بعضی از دانشگاه‌ها امتحان‌های ورودی مجزایی برای دانشجویان خارجی دارند.

رقابت آکادمیک

هر ساله تعدادی رقابت آکادمیک در سطوح مختلف در روسیه و کشورهای دیگر برگزار می‌شوند. برندگان و شرکت کنندگان دیگر که در رده‌های بالا قرار می‌گیرند این امکان را در اختیار دارند که بدون امتحان‌های ورودی در دانشگاه‌های روسیه ثبت نام کنند. متقاضیان خارجی می‌توانند در آزمون‌های بین المللی یا آزمون‌های داخلی روسیه و همچنین امتحانات مخصوص بعضی از دانشگاه‌ها شرکت کنند.

امتحانات

بسیاری از دانشگاه‌های روسیه امتحانات را به صورت فردی یا گروهی برگزار می‌کنند و متقاضیان با استعداد را بر اساس نتایج بر می‌گزینند. نمایندگان دانشگاهی از کشورهای مختلف دیدن می‌کنند یا امتحانات خود را به همکاران خود در کشورهای خارجی می‌فرستند. متقاضیانی که بهترین نتایج را به دست می‌آورند این امکان را دارند که در زمان ثبت نام از شرایط بهتری برخوردار باشند.

 

دعوتنامه بگیرید و درخواست ویزای دانشجوی کنید

متقاضیان ورودی از کشورهایی که سیستم رایگان ویزا با روسیه دارند می‌توانند تنها با نشان دادن پاسپورت خود وارد این کشور شوند (لیست کشورهایی که سیستم رایگان ویزا با روسیه دارند را می‌توانید در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه پیدا کنید). در تمامی موارد دیگر، متقاضیان باید همراه مدارک شناسایی خود ویزای دانشجویی نیز داشته باشند.

  • دعوتنامه برای فرآیند درخواست ویزای دانشجویی ضروری می‌باشد.
  • دعوتنامه‌ها به روسیه توسط وزارت امور خارجه این کشور و همچنین اداره کل امور مهاجرتی وزارت امور داخلی روسیه داده می‌شوند.
  • متقاضیانی که از طریق آزمون‌های رقابتی در دانشگاه‌های روسیه پذیرفته می‌شوند، دعوتنامه خود را با دستور وزارت امور خارجه روسیه دریافت خواهند کرد. در اداره دولت فدرال، آنها کد دعوتنامه شش عددی خود را دریافت می‌کنند که در هنگام درخواست برای ویزای دانشجویی آن را خواهند گفت.
  • اگر متقاضی از طریق روند عادی در دانشگاه پذیرفته شود یا به صورت شخصی اقدام به انجام کارها کند، دعوتنامه توسط دانشگاه فرستاده خواهد شد. برای فرستادن درخواست ویزا به یک دعوتنامه اصلی نیاز دارید.
موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش...
ما را در سایت موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش دنبال می کنید

برچسب : دانشگاه‌های روسیه, نویسنده : محیا یوسفی pgdanesh بازدید : 268 تاريخ : دوشنبه 7 آبان 1397 ساعت: 19:45